مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس گفت: عملیات نصب روشنایی آزادراه تهران ـ پردیس تا هفته دولت به اتمام میرسد اما طی ۲۰ روز آینده دو بخش از این آزادراه روشن خواهد شد.
سعید غفوری مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص سوژه مردمی فارس من که از عدم روشنایی محور آزادراه تهران ـ پردیس گلایه میکنند، اظهار کرد: پیرو بازدید و جلسه میدانی که طی روزهای اخیر با معاون عمرانی استاندار برگزار شد، مقرر گردید چند موضوع پیگیری شود که مهمترین آن بحث روشنایی آزادراه بود.
وی گفت: طی این نشست مقرر شد در اسرع وقت عملیات اجرایی روشنایی تسریع شود و ما نیز به قول دادیم روشنایی آزادراه را تا هفته دولت به اتمام برسانیم.
غفوری افزود: قرارداد تمام ۲۳ کیلومتر آزادراه تهران ـ پردیس با قراردادی بالغبر ۸ و سهدهم میلیارد تومان منعقدشده و تا آن زمان روشنایی تکمیل خواهد شد تا از مسیری ایمن در شب برخوردار شویم.
مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس ادامه داد: تا ۲۰ روز آینده بخش اول روشنایی آزادراه تهران ـ پردیس از انتهای اتوبان بابایی به سمت پردیس و ۵ تا ۶ کیلومتر بعد از عوارضی به سمت بومهن را طی ۲۰ روز آینده به اتمام و روشنایی متصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه درصورتیکه مشکل فنی به وجود نیاید با روشن شدن این دو بخش به اتمام پروژه نزدیک خواهیم شد، گفت: در بخش بعدی بحث علائم و آشکارسازی ایمنی راه مطرح و مقرر شد خطکشی این آزادراه را از ابتدا تا انتها بهصورت رفتوبرگشت مجدداً اجرا کنیم، که این عملیات از روزهای گذشته آغاز و طی هفته آینده تمام آزادراه با خطکشیهای نو علامتگذاری میشود.
غفوری اظهار کرد: مقرر شد آشکارسازی ورودی تونلها و داخل آن با علائم شبرنگ، روشنایی، علایم چشمگربهای و... انجام شود که خرید اقلام انجام و طی ۲۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس موضوع مورد بحث بعدی را ادامه آزادراه به سمت آبعلی عنوان و بیان کرد: با اعلام آمادگی این شرکت در هر زمانی که بروکراسی اداری پروژه ادامه آزادراه به اتمام برسد از همان روز عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: برآورد شاخه شمالی آزادراه حدود ۲ هزار و نهصد و بیست میلیارد تومان با تملک اراضی در مرحله اول است که از انتهای فاز ۴ پردیس به سمت آبعلی و سپس آبعلی به سمت پلور خواهد بود.
غفوری افزود: شاخه جنوبی آزادراه نیز به همین مسیر متصل میشود و آمادگی داریم چه شاخه جنوبی و چه از شاخه شمالی این پروژه را انجام دهیم.
مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس با بیان اینکه هزینه برآورد شده ساخت شاخه جنوبی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: با رایزنیهای خوبی که با معاون اول رئیسجمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی نامهنگاری وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران و برخی نمایندگان استان تهران و استانهای شمالی کشور داشتیم به این نقطه رسیدیم که شورای پول و اعتبار بانک مرکزی برای اجرای این پروژه به بانک مسکن اجازه ورود بدهند.
وی افزود: بانک مسکن به عنوان یکی از شریکهای ما در این ادامه آزادراه ورود کرده اما متاسفانه برداشتی که دو تن از کارشناسان بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار داشتند اعلام شد درصورتی که مسکن ورود کند به عنوان بنگاهداری محسوب میشود.
غفوری در پایان خاطرنشان کرد: این در صورتی است که این پروژه جزو وظایف بانک مسکن است زیرا بانک عامل وزارت راه و شهرسازی است و دوماً پس از مدتی بهرهبرداری به دولت واگذار میشود و این موضوع نشانی از بنگاهداری ندارد و باید این پروژه در اسرع وقت آغاز شود.